reklama

Svet je chorý

Tí, ktorí vyzývajú k tolerancii sú prví,ktorí netolerujú iný názor. Dlho som mlčky sledoval vášnivé diskusie ohľadom blížiaceho sa referenda. Dlho som mlčky čítal ataky jednej, či druhej strany obhajujúc svoju pravdu. Ale už nevládzem. Som znechutený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (72)

Čo ma najviac zaráža, je znevažovanie referenda, ako demokratického nástroja vyjadrenia názoru ľudu. Koľko tých naslovovzatých odborníkov a analytikov sa vyjadruje prečo referendum nie. Ako keby prestalo platiť to staré známe - "Hlas ľudu, hlas Boží".

Taktiež ma zaráža arogancia a nenávisť, ktorá srší z mnohých príspevkov a článkov. Na jednej strane vyzývajú k tolerancii, na druhej strane sami netolerujú iný názor. Aké bežné v dnešnej spoločnosti. Veď všetci sme si rovní, len niektorí rovnejší, že?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je mi ľúto, že z celej diskusie sa vytratila ľudskosť. Vytratilo sa porozumenie a ochota prijať iný názor. Je mi ľúto, že tí, ktorí volajú po tom, aby boli pochopení, sú prví, ktorí nechápu.

Rozdeliť skupinu ľudí na dva nepriateľské tábory je tak jednoduché. Sledujeme to na dennom poriadku. Zosmiešňovanie a ponižovanie je tým pravým nástrojom, ako zmeniť myslenie tých, ktorí nechápu "našu" pravdu.

Načo argumentovať, načo diskutovať. Stačí odsúdiť. 

V normálnej spoločnosti by to však malo byť o inom.

O diskusii. O diskusii, ktorá nemusí presvedčiť. Stačí, ak vyvolá potrebu zamyslieť sa. 

A preto, zamyslite sa všetci predtým, kým odvrhnete možnosť vyjadriť sa. Tých možností v súčasnej spoločnosti nie je veľa. Myslím tým možností, keď váš hlas môže niečo ovplyvniť. A akokoľvek sa vyjadríte, nech je to podľa vášho vedomia a svedomia. A nie podľa toho, čo chce niekto iný alebo čo sa bude páčiť niekomu inému.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto pôjdem hlasovať. Preto sa vyjadrím. Lebo sa chcem vyjadriť. Aj keď sa to mnohým nebude páčiť. Je to moje právo. A vziať si ho nedám!

Marian Čapla

Marian Čapla

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dlhé roky som sa pracoval vo finančnom sektore, no celý život som športovec. Na tomto mieste by som sa chcel venovať všetkým témam, ktoré ovplyvňujú náš život. Zoznam autorových rubrík:  ŠportNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu